Тема уроку: "Створення
найпростіших лінійних програм"
Мета уроку: Дати дитині поняття про режими роботи монітору
та принципи виведення зображення на екран в цих режимах.
Тип уроку: Практична робота.
На початку уроку необхідно нагадати дітям правила поведінки в комп'ютерному
класі та правильної роботи за комп'ютером.
У вільному режимі можна перевірити якість засвоєних знань за попередніх тем.
Опитування можна проводити усно, а можна у вигляді інформатичного диктанту.
Приблизний перелік питань на опитування:
- Яку структуру повинна мати правильно написана програма мовою програмування
Паскаль;
- Які блоки в програмі обов'язкові, а які ні?
- Що таке лінійна програма?
- В яких режимах може працювати відеосистема комп'ютера?
- Охарактеризувати текстовий режим роботи монітору.
- Який бібліотечний модуль допомагає керувати виведенням зображення на екран
в текстовому режимі?
- Які процедури керують кольором зображення та тла?
- Як можна керувати яскравістю зображення та мерехтінням символів?
- Скільки кольорів можна вивести на екран монітора в стандартному текстовому
режимі?
- Як на екрані створити текстове вікно?
- Якими операторами здійснюється виведення на екран в текстовому режимі?
- Як вивести на екран псевдографічне зображення?
- Як задати позицію виведення зображення на екран?
Після проведення опитування діти виконують за комп'ютером завдання, що було
підготовлене вдома: виведення псевдографічного зображення на екран в текстовому
режимі. Можна запропонувати учням свої завдання з малюнками, використовуючи
набір символів ASCII - таблиці
Домашнє завдання:
- запропонувати дітям вдома створити програму, що "виконує" просту
мелодію за допомогою вбудованого динаміка.