Навчити розробляти та реалізовувати програми на опрацювання рядкових величин.
Практичний.
Цей урок можна побудувати таким чином: дати дітям одне із завдань, що були
задані додому, для реалізації у середовищі Turbo Pascal. Рекомендується при
цьому розбити ці завдання по рівню складності і більш складні запропонувати
дітям на високий рівень, а простіші на достатній рівень досягнень.
Задача №378.
У даній формулі порахувати кількість входжень символів "+" та кількість
символів "-".
Задача №380.
Дано текст. Визначити, які символи зустрічаються у тексті частіше: "а"
чи "о". Якщо якійсь з символів відсутній - повідомити про це.
Задача №384(1).
Дано деякий текст, у якому є хоча б одна кома. Визначити порядковий номер першої
коми в тексті.
Задача №385.
Роздрукувати даний текст у зворотному порядку.
Задача №388.
Перевірити, чи є дані два слова оберненими одне до одного, тобто перше читається
зліва направо так само, як друге справа наліво.
Задача №389(3).
Визначити, скільки разів у даному тексті зустрічається послідовність символів
"аба".
Задача №389(4).
Визначити, скільки разів у даному тексті зустрічається послідовність символів
"абаб".
Задача №390.
Нехай дано формулу, яка містить лише арифметичні операції +, -, *, / і не містить
дужок та функцій. Визначити загальну кількість арифметичних дій, передбачених
у цій формулі, та кількість чисел, над якими вони виконуються.
Задача №392.
Дано текст. Відредагувати його таким чином, щоб всі символи "." Були
замінені на "...", символи ":" на "-", символи
"-" на ":".
Задача №396.
Скласти програму, яка кожну літеру "а", що зустрічається в тексті,
замінює на групу символів "ку" (наприклад "ади" - "куди").
Задача №399.
Нехай текст дано у вигляді одного слова, тобто в ньому відсутні пробіли. Скласти
програму, яка перевіряє, чи є частиною заданого слова слово "рак".
Відповіддю повинно бути "так" чи "ні" (наприклад, для слова
"ракета" - "так", а для слова "карета" - "ні").
Задача №406(1).
Дано деякий текст. Групи символів, які розділені пробілами (одним або кількома)
та не містіть всередині пробілів, називатимемо словами. Вважатимемо, що текст
завжди починається зі слова. Визначити кількість слів у тексті.
Задача №406(2).
Дано деякий текст. Групи символів, які розділені пробілами (одним або кількома)
та не містіть всередині пробілів, називатимемо словами. Вважатимемо, що текст
завжди починається зі слова. Визначити кількість слів, які починаються з літер
"а" або "А".
Задача №406(4).
Дано деякий текст. Групи символів, які розділені пробілами (одним або кількома)
та не містіть всередині пробілів, називатимемо словами. Вважатимемо, що текст
завжди починається зі слова. Визначити кількість слів, довжина яких дорівнює
k.
Задача №407.
У даному тексті обчислити найбільшу кількість пробілів, що розташовані підряд.
На мій погляд це розбиття можна зробити таким чином:
1) достатній рівень:
Задачі №378, №380, №384(1), №385, №389(3,4), №399, №406(1).
2) високий рівень:
Задачі №388, №390, №392, №396, №406(2,4), №407.
Таке розбиття не являється остаточним і кожен вчитель може запропонувати будь-яку
з цих задач як на високий, так і на достатній рівень досягнень учня в залежності
від загального рівня досягнень в класі.
№402, №408, №409.