Тема уроку: "Тематична
атестація за темою "Базові структури алгоритмів""
Мета уроку: Перевірити засвоєння матеріалу за вказаною
темою.
Тип уроку: Опитування, організоване в усному або
письмовому вигляді.
На наш погляд атестацію доречно проводити на протязі двох академічних годин,
причому розбити її на теоретичну та практичну частини.
Орієнтовні питання теоретичного туру атестації.
1. Назвіть базові структури алгоритмів. Приклади.
2. Що таке лінійний алгоритм?. Приклад лінійної програми мовою Паскаль.
3. В яких задачах використовується команда розгалуження?
4. Формат команди розгалуження (повна та скорочена форми) мовою Паскаль та мовою
блок-схем.
5. Що таке умова? Типи умов.
6. Команда вибору. Приклад застосування.
7. Поняття циклу. Типи циклів.
8. Команда повторення з параметром мовою програмування та мовою блок-схем.
9. Команда повторення з післяумовою мовою блок-схем та мовою програмування.
10. Команда повторення з передумовою мовою блок-схем та мовою програмування.
11. Порівняльна характеристика циклів.
Орієнтовні варіанти практичних завдань на тематичну атестацію:
Дитині пропонується три задачі, причому перша на лінійний алгоритм (середній рівень
досягнень), друга - розгалужений алгоритм (достатній рівень досягнень), а третя
- циклічний (високий рівень досягнень). Тільки розв'язок всіх трьох задач дає
дитині можливість отримати оцінку 12.
Варіант №1.
1. Дано довжину ребра куба. Знайти його об'єм та площу поверхні.
2. Дано ціле число n (0<n<13), яке вказує порядковий номер кварталу року
(січень, лютий, березень - І квартал і т.д.). За вказаним значенням n надрукувати
перелік місяців, які належать до цього кварталу.
3.Дано натуральне число n та дійсні числа a1, a2, …, an. Визначити
обернену величину добутку тих членів послідовності, для яких виконується нерівність
i+1 < ai < i!
Варіант №2.
1. Дано катети прямокутного трикутника. Знайти його гіпотенузу та площу.
2. Дано дійсне число a. Обчислити f(a), якщо:
3.Дано натуральне число n та дійсні числа a1, a2, …, an (ai <>0).
Відомо, що в заданій послідовності є хоча б одне ненульове значення. Розглядаючи
члени послідовності, що розташовані до першого нульового члена, визначити, яких
членів більше - додатних чи від'ємних.
Варіант №3.
1. Дано довжину кола. Визначити площу круга, обмеженого цим колом.
2. Дано три цілих додатних числа x, y, z. Визначити, чи можна з відрізків з
цими довжинами утворити трикутник.
3.Обчислити значення функцій
для значень аргумента x=1, 2,…, 10.
Варіант №4.
1. Знайти площу кільця, внутрішній радіус якого дорівнює 10, а зовнішній - даному
числу r (r > 10).
2. Розробити програму-довідник, яка за введеними значеннями радіуса R
та номером задачі пропонуватиме користувачу послуги у обчисленні:
- 1 - довжини кола;
- 2 - площі круга;
- 3 - об'єму кулі:
- 4 - площі поверхні кулі.
3.Обчислити значення: