Тема уроку: "Тематична
атестація за темою "Структуровані типи даних""
Мета уроку: Перевірити засвоєння матеріалу за вказаною
темою.
Тип уроку: Опитування, організоване в усному або
письмовому вигляді.
На наш погляд атестацію доречно проводити на протязі двох академічних годин,
причому розбити її на теоретичну та практичну частини. Знання тільки теоретичної
частини оцінюється як середній рівень знань, вміння ж скласти програму - це
не нижче достатнього рівня.
Орієнтовні питання теоретичного туру атестації.
1. Що таке масив?
2. Що називається індексом масиву?
3. Які типи змінних називаються простими, а які структурованими? Чому?
4. Що таке одновимірний та двовимірний масив? Опис цих масивів мовою Паскаль.
5. Методи заповнення одновимірного (двовимірного) масиву.
6. Виведення одновимірного (двовимірного) масиву на екран.
7. Як здійснюється пошук в масиві елементів з деякою властивістю?
8. Напишіть або розкажіть словесно алгоритм пошуку в масиві мінімального (максимального)
елементу.
9. Що таке впорядкування? Які методи сортування Ви знаєте?
10. Напишіть реалізацію одного з методів сортування (бульбашка, метод прямої вставки,
метод прямого вибору).
11. Що таке рядок? Опис рядкових величин мовою програмування.
12. Назвіть функції для роботи з рядковими величинами та призначення їх параметрів.
13. Назвіть процедури для роботи з рядковими величинами та призначення їх параметрів.
Орієнтовні варіанти практичних завдань на тематичну атестацію:
Дитині пропонується дві задачі: перша на обробку масивів (достатній рівень досягнень),
а друга - обробку рядків (високий рівень досягнень). Тільки розв'язок двох задач
дає дитині можливість отримати оцінку 12.
Варіант №1.
1.Дано матрицю дійсних чисел розмірністю n x m. Знайти середнє арифметичне
елементів кожного стовпчика.
2.Розробити програму, що міняє місцями перше та останнє слова даного речення.
Варіант №2.
1. Дано квадратну матрицю цілих чисел порядку 20 та значення змінної x.
Замінити значенням x усі елементи, розташовані нижче головної діагоналі.
2. Дано деякий текст. Групи символів, які розділені пробілами (одним або кількома)
та не містять всередині себе пробілів, називатимемо словами. Вважатимемо,
що текст завжди починається зі слова. Визначити кількість слів, у яких перша
та остання літери однакові.
Варіант №3.
1. Таблицю футбольного чемпіонату задано квадратною матрицею порядку n,
у якій всі елементи, що належать головній діагоналі, дорівнюють нулеві, а
кожний елемент, що не належить головній діагоналі, дорівнює 2, 1 або 0 (кількість
очок, що набрані в грі: 2 - виграш, 1 - нічия, 0 - програш). Визначити, чи
є хоча б одна команда, що виграла більше половини ігор.
2. Скласти алгоритм-шифрувальник, який замінює кожний символ тексту його ASCII
кодом.
Варіант №4.
1. Дано квадратну матрицю розмірності n. Надрукувати елементи бічної
діагоналі в порядку зростання.
2. Дано два слова A та B. Перевірити, чи можна з літер, що входять до слова
А, скласти слово В.